Ticketinformatie

Het Punt maakt gebruik van een eenvoudig ticketsysteem om kaarten te kopen voor onze voorstellingen. Hieronder staat vermeld hoe u kaarten kunt bestellen en wat de betaalmogelijkheden zijn.

Kaarten bestellen

Administratiekosten
Indien u telefonisch of aan onze balie uw tickets reserveert, brengen wij €2,50 administratiekosten in rekening. Wanneer u online uw tickets bestelt, betaalt u deze kosten niet. Ook vrienden van het theater betalen deze kosten niet.

Bestel uw kaarten makkelijk via onze website
Via onze website kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week kaarten kopen. Hier kunt zelf uw stoel(en) kiezen door middel van de zaalplattegrond. Wanneer u online tickets bestelt, worden er geen administratiekosten in rekening gebracht.

Na betaling van uw bestelling ontvangt u de e-tickets per e-mail. De e-tickets hoef u niet te printen. Laat ze op uw mobiele telefoon aan onze medewerkers bij de ingang van het theater zien.

Rolstoelplaatsen kunnen niet online gereserveerd worden. Belt u daarvoor naar Het Punt op (0546) 705050 of mail naar info@welkombijhetpunt.nl.

Telefonisch reserveren en balieverkoop
Maandag t/m vrijdag: 9.00 tot 17.30 uur

Betaalmogelijkheden
U betaalt middels iDEAL als u online kaarten reserveert. Bij het reserveren van uw kaarten aan de balie kunt u zowel contant als met pin betalen. Ook kunt u hier uw cadeaubon van Het Punt verzilveren. Online kunt u cadeaubonnen van Het Punt niet verzilveren.

Servicekosten
Alle genoemde prijzen zijn inclusief € 1,00 servicekosten per ticket.

Deze kosten worden in rekening gebracht om de kosten te dekken die betrekking hebben op de kaartverkoop, zoals onder andere: systeemkosten voor ons ticketverkoopsysteem, personele kosten, iDEAL-kosten.

Gereserveerde kaarten
De gereserveerde kaarten dient u binnen 7 dagen na reservering via de betaallink te hebben voldaan. Reserveert u binnen 14 dagen voor de voorstellingsdatum, dan dienen de kaarten binnen 48 uur via de betaallink te zijn voldaan. Reserveert u vanaf 48 uur voor aanvang van de voorstelling, dan dient u de kaarten uiterlijk 1 uur voor de voorstelling via de betaallink te hebben voldaan.

Niet tijdig betaalde reserveringen gaan weer in de verkoop. Gereserveerde kaarten dienen altijd betaald te worden.

Retourneren
U kunt uw kaarten tot aan drie dagen voorafgaand aan de voorstelling retourneren. Dit kan telefonisch (0546) 705050 of aan de kassa bij balieverkoop. In ruil ontvangt u een waardebon van Het Punt of mag u een andere voorstelling uitzoeken (alleen voorstellingen die door Het Punt georganiseerd zijn, bij een duurdere voorstelling betaalt u het verschil bij). Per geretourneerde kaart brengen wij € 2,50 administratiekosten rekening.

Annuleren van een voorstelling
Het kan soms voorkomen dat een voorstelling wordt geannuleerd. Heel vervelend voor u, want u had zich verheugd op de voorstelling. Wij stellen u hier altijd persoonlijk van op de hoogte via telefoon, e-mail of per brief. Wanneer er geen alternatieve datum voor de voorstelling wordt gevonden ontvangt u een tegoedbon van Het Punt of uw geld terug.

Wachtlijst
Indien een voorstelling is uitverkocht kunt u bellen naar onze medewerkers van de balieverkoop op donderdag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur. U wordt dan op de wachtlijst geplaatst. Indien er kaarten voor de voorstelling vrijkomen wordt u daarvan op de hoogte gebracht.

Familievoorstellingen | Adviesleeftijd
In ons theater staan ook elk theaterseizoen familievoorstellingen op het programma. Bij elke familievoorstelling staat duidelijk een adviesleeftijd vermeldt, bijvoorbeeld in verband met spanning van een voorstelling of een onderwerp daarvan. Wilt u toch kinderen jonger dan de adviesleeftijd meenemen, dan is dit voor eigen risico.

Familievoorstellingen | Tickets
Wilt u uw kind(eren) kennis laten maken met het theater? Bezoek dan eens een van de familievoorstellingen in Het Punt. Kinderen van 0-1 jaar mogen gratis naar binnen. Zij krijgen geen eigen stoel toegewezen, indien u toch een eigen zitplaats voor een kind jonger dan 1 jaar wenst dient u een ticket te kopen.